Τετάρτη 2 Νοεμβρίου
Πώς να μην ξεκινήσει ευχάριστα η μέρα μου, όταν ανοίγω την μπαλκονόπορτα και βλέπω αυτή την εικόνα; Ήλιος, θάλασσα και μια μέρα σαν ανοιξιάτικη.
Δούλεψα μέχρι το μεσημέρι και μετά από μια μεγάλη βόλτα στην παραλία σταμάτησα για έναν απολαυστικό καφέ στη λιακάδα κοντά στον Άγιο Κωνσταντίνο και στον Παπαδιαμάντη.
Απέναντί μου το Πανεπιστήμιο. Θα βρίσκομαι εκεί σε δύο ώρες. Προηγουμένως όμως ραντεβού με την Τασούλα Τσιλιμένη στην ΕΡΤ Βόλου για ζωντανή ραδιοφωνική συνέντευξη στην εκπομπή της Βίκυς Καποτά με θέμα το βιβλίο. Σήμερα θέμα της εκπομπής το βιβλίο «Οι ιστορίες του Σάββα – Πώς να επιβιώσετε από τους γονείς όταν πάτε σχολείο» από τις εκδόσεις Πατάκη. Στη συνέντευξη ειπώθηκαν πολλά ενδιαφέροντα πράγματα από τη συγγραφέα Τασούλα Τσιλιμένη για το πώς προσέγγισε το θέμα της και τι έδειξε μέσα από το καλογραμμένο και γεμάτο χιούμορ κείμενο. Εγώ μίλησα για την ανάγκη που αισθάνθηκα να εικονογραφηθεί το βιβλίο με διαφορετικό τρόπο –με διοράματα– ώστε να φαίνονται οι εικόνες σαν τρισδιάστες.
Και να ’μαι στο Πανεπιστήμιο, κάτω από τη θόλο και από ένα πανό. Σε λίγο θ' αρχίσει η διάλεξή μου (παρουσίαση και σκιτσογραφικό εργαστήρι) με τίτλο «Επάγγελμα σκιτσογράφος» στους φοιτητές του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών του Παιδαγωικού Τμήματος Προσχολικής Αγωγής στο πλαίσιο της ενότητας Έντυπο Παιδαγωγικό Υλικό.
Πρώτο μέρος: Επάγγελμα σκιτσογράφος
Έγινε παρουσίαση με παράλληλη προβολή εικόνων. Άξονες της παρουσίασης ήταν:
Έγινε παρουσίαση με παράλληλη προβολή εικόνων. Άξονες της παρουσίασης ήταν:
• Η πολιτισμική καλλιέργεια του σκιτσογράφου ώστε να αποκτήσει κριτικό πνεύμα και ματιά πάνω στη συγκεκριμένη ιστορική στιγμή που εκφράζει η δημιουργία του (κόμικ, γελοιογραφία, καρτούν, εικονογράφηση).
• Μέσα από ποιες διαδικασίες αποκτιούνται οι επαγγελματικές αλλά και οι ποικίλες άλλες δεξιότητες και πώς εντέλει υπηρετούν το σκίτσο και διευρύνουν τους ορίζοντες του δημιουργού.
• Η προσωπική διαδρομή μου μέσα στον κόσμο των εικόνων, των βιβλίων και των εντύπων (εφημερίδες, περιοδικά, αφίσες, φανζίν κ.λπ.).
Δεύτερο μέρος: Σκιτσογραφικό εργαστήρι
Στόχος μου ήταν να δείξω ότι η εικονογράφηση ενός κειμένου στηρίζεται στην κατανόησή του και στην έμπνευση. Διαγράφουμε τις φράσεις «δεν έχω ταλέντο» ή «δεν μπορώ να τραβήξω ούτε μία ευθεία γραμμή», που ακούγονται πολύ συχνά. Απελευθερώνοντας τον εαυτό μας όλοι μπορούμε να αποτυπώσουμε τις ιδέες μας με εικόνες. Στο εργαστήρι χρησιμοποιήσαμε κάποιες έξυπνες λύσεις που διευκολύνουν στη δημιουργία εικόνων ακόμα και όσους πιστεύουν ότι «δεν έχουν ταλέντο« και ότι «δεν μπορούν να τραβήξουν ούτε μία ευθεία γραμμή». Όλοι μπορούμε!
Δεύτερο μέρος: Σκιτσογραφικό εργαστήρι
Στόχος μου ήταν να δείξω ότι η εικονογράφηση ενός κειμένου στηρίζεται στην κατανόησή του και στην έμπνευση. Διαγράφουμε τις φράσεις «δεν έχω ταλέντο» ή «δεν μπορώ να τραβήξω ούτε μία ευθεία γραμμή», που ακούγονται πολύ συχνά. Απελευθερώνοντας τον εαυτό μας όλοι μπορούμε να αποτυπώσουμε τις ιδέες μας με εικόνες. Στο εργαστήρι χρησιμοποιήσαμε κάποιες έξυπνες λύσεις που διευκολύνουν στη δημιουργία εικόνων ακόμα και όσους πιστεύουν ότι «δεν έχουν ταλέντο« και ότι «δεν μπορούν να τραβήξουν ούτε μία ευθεία γραμμή». Όλοι μπορούμε!
Όλες οι μέρες του ταξιδιού στον Βόλο
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου