13 Ιουν 2015

1η Γιορτή Πολυγλωσσίας Κοζάνης-Η παρουσίαση μου στο Κοβεντάρειο



Η επώνυμη συμμετοχή μου στην 1η Γιορτή Πολυγλωσσίας Κοζάνης ήταν η δημιουργία της αφίσας και η παρουσίαση μου «Επάγγελμα: Σκιτσογράφος» που έγινε την Παρασκευή 12 Ιουνίου στις 9μ.μ. στο Κοβεντάρειο.


Όσοι παρακολουθείτε τη δουλειά μου θα γνωρίζετε ότι το «Επάγγελμα Σκιτσογράφος» είναι ένα θέμα που επεξεργάζομαι εδώ και αρκετούς μήνες και το έχω παρουσιάσει φέτος σε γυμνάσια και λύκεια της Λευκάδας, στη βιβλιοθήκη του Άργους Ορεστικού και στην 3η Γιορτή Πολυγλωσσίας της Θεσσαλονίκης.



Οι άξονες της παρουσίασης ήταν:
• Η πολιτισμική  καλλιέργεια του σκιτσογράφου μέσα από πανανθρώπινες αξίες, ώστε να αποκτήσει κριτικό πνεύμα και ματιά πάνω στη συγκεκριμένη ιστορική στιγμή που εκφράζει η δημιουργία του (κόμικ, γελοιογραφία, καρτούν, εικονογράφηση, φανζίν).
• Μέσα από ποιες διαδικασίες αποκτιούνται οι επαγγελματικές αλλά και ποικίλες άλλες δεξιότητες και πώς εντέλει υπηρετούν το σκίτσο και διευρύνουν τους ορίζοντες.
• Η διαδρομή μου μέσα από το πανεπιστήμιο, την εικονογράφηση και τη συγγραφή βιβλίων για παιδιά, η δουλειά μου σαν υπεύθυνη καλλιτεχνικού τμήματος, οι εφημερίδες, τα περιοδικά, οι εκδόσεις Πορτοκάλι, οι μεταφράσεις των έργων του Λευκαδιου Χερν, τα κόμικς, τα φανζίν, η Ιζόλα, οι αφίσες...
Μια εφ' όλης της ύλης παρουσίαση και -γιατί όχι;- εξομολόγηση.




Η υποδομή και ο εξοπλισμός του Κοβεντάρειου έδωσαν μια άλλη διάσταση στην παρουσίαση. Ευχαριστώ όλους όσους με τίμησαν με την παρουσία τους. Ευχαριστώ τη Φάνη Φτάκα, αντιδήμαρχο πολιτισμού και συντονίστρια της Γιορτής Πολυγλωσσίας για την ιδιαίτερη φροντίδα και την τιμητική παρουσία της, και την Αργυρώ Μουμτζίδου, επιστημονική υπεύθυνη των Γιορτών Πολυγλωσσίας, για την πρόσκληση, την τιμητική παρουσία της και τα εμπνευστικά σχόλιά της.


Και μια αναφορά που για την ώρα έχει θέση υποσημείωσης
Στις παρουσιάσεις αναφέρομαι πάντα στην Αγγελική Βαρελλά. Μαζί της, με τα «Καλοκαιρινά» κι με τις εκδόσεις Πατάκη έγινε το ξεκίνημά μου στον χώρο του παιδικού βιβλίου. Ξεκίνησα, σαν να λέμε, με γκολ απ' τ' αποδυτήρια σ' έναν απαιτητικό αγώνα. Η συχνή μας επαφή και η συνεργασία για την ολοκλήρωση των έξη βιβλίων δημιούργησαν μια φιλία που κρατάει από το 1988. Η προσωπικότητά της, οι γνώσεις και το εύρος της μ' έκαναν να διαμορφώσω αυστηρά κριτήρια για τον δημιουργό του βιβλίου για παιδιά (και όχι μόνο) και να έχω μεγάλες απαιτήσεις από τον εαυτό μου.


Ευχαριστώ τον κ. Δημήτρη Στραβού, τον ακούραστο φωτογράφο της 1ης Γιορτής Πολυγλωσσίας Κοζάνης, για την καλοσύνη του να μου στείλει τις φωτογραφίες και να μου παραχωρήσει την άδεια χρήσης τους.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου