Τρίτη μέρα
29 Απριλίου στο Γυμνάσιο-Λύκειο Μεγανησίου
29 Απριλίου στο Γυμνάσιο-Λύκειο Μεγανησίου
Για να πας στο Μεγανήσι πρέπει να βρίσκεσαι στο Νυδρί στις 7 το πρωί για να πάρεις το φεριμπότ. Ύστερα παίρνεις το λεωφορειάκι που σε αφήνει έξω από το σχολείο.
Βίρα τις άγκυρες για το Μεγανήσι. Το Μεγανήσι που κατοικείται από τα πανάρχαια χρόνια, που σε κάποια περίοδο της ιστορίας του αποικήθηκε από πατριώτες μου Ακαρνάνες, που είναι η πατρίδα του γερο-Δήμου του τραγουδιού και που σήμερα μεγάλο μέρος του είναι ιδιοκτησία Ρότσιλντ.
Το σχολείο βρίσκεται στο ψηλότερο σημείο του Σπαρτοχωριού μέσα στο πράσινο. Καθαρό, περιποιημένο με μεγάλη αυλή, με γήπεδο μπάσκετ και με καταπληκτική θέα στη θάλασσα.
Το τούβλο
Σε αυτή τη συνάντηση με τους μαθητές ο χρόνος ήταν σύμμαχος. Έτσι μετά την παρουσίαση έγινε μια ενδιαφέρουσα συζήτηση κι ένα μικρό εργαστήρι σκίτσου παίζοντας ένα παιχνίδι με τα βασικά σχήματα και φτιάχνοντας εικόνες με αυτά. Πολλές φορές μ' έχουν εκπλήξει τα παιδιά με τις πρωτότυπες ιδέες τους. Την ίδια ευχάριστη έκπληξη ένιωσα με τα παιδιά στο Μεγανήσι.
Το καράβι έφευγε αργά το μεσημέρι. Οι εκπαιδευτικοί παραχώρησαν ευχαρίστως τον χρόνο τους. Τους ευχαριστώ ιδιαίτερα γι' αυτή την παραχώρηση, γιατί το σημαντικό θέμα «σημειωματάριο» έγινε πράξη επιτόπου. Είναι συγκινητικό το πώς η νεανική φαντασία και δημιουργικότητα μ' ένα μικρό άγγιγμα απογειώνονται και δημιουργούν αριστουργήματα σ' ένα φύλλο χαρτί Α4 διπλωμένο στα τέσσερα.
Μίλησα στα παιδιά για το δικό μου σημειωματάριο, που έχω πάντα μαζί μου και με ποιον τρόπο μ' έχει βοηθήσει. Τους εξήγησα ότι επειδή αυτή την εποχή θέλω να φτιάχνω μεγάλα σχέδια, το σημειωματάριό μου είναι μεγάλο και χοντρό σαν τούβλο.
— Κυρία, μπορώ να δω το τούβλο; ρώτησε κάποιος.
Το... τούβλο πέρασε απ' όλα τα χέρια.
Στο γραφείο
Η επαφή με τα παιδιά μ' ευχαριστεί και με συνεπαίρνει και νοιάζομαι πολύ για το τι θα αποκομίσουν. Ομολογώ ότι η έγνοια μου σπάνια περιέλαβε τους εκπαιδευτικούς. Η επίσκεψη στο Μεγανήσι και η συζήτηση που είχα με κάποιους καθηγητές έβαλε δυναμικά κι αυτή την παράμετρο. Την επιθυμία και πολλές φορές την αγωνία του εκπαιδευτικού να βρει ή να δημιουργήσει το υλικό εκείνο που θα κάνει το μάθημα πιο ευχάριστο και αποτελεσματικό. Χαίρομαι που γνώρισα εκπαιδευτικούς που αφιερώνουν μεγάλο μέρος από τον εκτός σχολείου χρόνο τους για να αναζητήσουν δραστηριότητες που θα κεντρίσουν το ενδιαφέρον των μαθητών, που θα κάνουν το μάθημα παιχνίδι, που θα καλλιεργήσουν τη φαντασία και τη γνώση με εικόνες.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου